המחוזי הפך החלטת של ביהמ"ש למשפחה: למרות הכנסות הורים דומות, האב ישלם לאם מזונות

בהחלטה שניתנה בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה במסגרת הליכי גירושין, נקבע שמכיוון שלשני הצדדים הכנסה גבוהה ובידם לספק את צרכי ארבעת ילדיהם ביד רחבה, ההורים יישאו בחלקים שווים בהוצאות הילדים לרבות חינוך, הוצאות רפואיות והוצאות חריגות מכל סוג שהוא. ביהמ"ש קבע כי לאור נסיבות המקרה האב לא יחויב במזונות זמניים כנהוג.

0604-2האם ערערה לבית המשפט המחוזי בחיפה. היא טענה כי על אף הכנסתו הגבוהה של האב, הוא איננו נמצא בקשר עם ילדיהם חודשים ארוכים. לטעמה, אפילו אם הטיפול בקטינים היה שוויוני במסגרת של משמורת משותפת, גם אז אין הצדקה לפטור אותו לחלוטין מתשלומי המזונות לקטינים לאור השתכרותו הגבוה. לעומתה, טען האב כי צדק ביהמ"ש לענייני משפחה בהחלטתו וכי במקרה הנידון מתאים שלא לפסוק מזונות כלל.

למרות שמדובר בהחלטה באשר למזונות זמניים – החלטה שבה ככלל נוטה ערכאת הערעור שלא להתערב, קבע באופן חריג ביהמ"ש המחוזי בחיפה כי אין הצדקה לפטור את האב מחובתו לשאת בנטל ההוצאות השוטפות של הקטינים הדרושות למחייתם.

השופט ציין כי הוא מודע להכנסתם הגבוהה של ההורים אך המרחק בין כך לבין פטירת המשיב מתשלומי המזונות לחלוטין לטעמו הוא רב. כמו כן, שני ההורים הם יהודים ומכיוון ששניים מתוך ארבעת ילדיהם הם מתחת לגיל 15 על פי הדין העברי האב מחויב במזונותיהם.

השופט החזיר את המקרה לבית המשפט לענייני משפחה בכדי שישקול שוב את המקרה ויבחן את גובה המזונות.

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.