כיצד מנהלים משא ומתן לצורך עריכת הסכם גירושין?

כיצד מנהלים משא ומתן לצורך עריכת הסכם גירושין?

אין כל ספק שעבור זוגות שפניהם לגירושין, הדרך הטובה ביותר לסיום המחלוקות הינה הגעה להסכם גירושין המוסכם על שני הצדדים. להסכם גירושין ישנם יתרונות רבים וטובים על פני ניהול הליכים משפטיים ארוכים ומייגעים בבתי המשפט, שבסיומם בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני ״כותב״ עבור בני הזוג וילדיהם את הסכם הגירושין.

אנו נשאלות פעמים רבות, האם ישנם כללים ועקרונות מתווה כיצד מנהלים משא ומתן? והאם האופן שבו נערוך היום את המשא ומתן ישפיע על תוכנו ואופן ביצועו העתידי של הסכם הגירושין? ניהול משא ומתן לצורך עריכת הסכם גירושין הינה מומחיות בפני עצמה, ואילו ניהול נכון של משא ומתן להסכם גירושין הינו בעל השפעה מכרעת עבור בני הזוג וילדיהם, שכן האלטרנטיבה המשפטית טומנת בחובה עלויות גבוהות וקושי רגשי רב לילדים וגם לבני הזוג, שצריכים לתפקד כהורים מיטיבים בתקופה מורכבת זו של משבר.

כך לדוגמא, בעל ואישה ניהלו משא ומתן לצורך עריכת הסכם גירושין, כשבבעלותו של הבעל חברה אשר מלוא השליטה בה נתונה ברשותו בלבד. במסגרת המשא ומתן הבעל הציג לאישה את מצבה הכלכלי ״הגרוע״ של החברה, וכך סוכם בין הצדדים שהחברה תישאר בבעלותו של הבעל לאור חששה של האישה מפני נשיאה בחובות החברה. הסכם הגירושין אושר ע"י בית המשפט וקיבל תוקף של פסד דין, אולם כעבור תקופה גילתה האישה כי למעשה מצבה הכלכלי של החברה אינו גרוע כלל, אלא להיפך, לחברה ישנו רווח צפוי עתידי גדול מאד.

הבעל הסתיר מהאישה את מצבה הכלכלי האמיתי של החברה, עד כדי כך שבאותו המקרה בית המשפט ניאות לבטל את הסכם הגירושין, תוך קביעה שמדובר היה בטעות והטעיה במסגרת ניהול משא ומתן, וכן הפרה של חובת הגילוי של הבעל כלפי האישה. אולם, יש לזכור כי ביטול הסכם גירושין שכבר אושר ע״י ערכאה שיפוטית הינו הליך קשה ומורכב מאוד, ויש להימנע מכך בכל מחיר, ע״י ניהול נכון של המשא ומתן לעריכתו של הסכם הגירושין.

לסיכום, ׳כלל ברזל׳ בניהול משא ומתן הוא אופן ניהולו – תוך גילוי מלא ונאות, ׳בקלפים פתוחים׳, ובליווי של עורך דין מקצועי, מיומן ובעל ניסיון, אשר יוכל להוביל את הלקוח בבטחה אל עבר הסכם גירושין הוגן, תוך הקפדה על גילוי ושקיפות מלאה בנוגע לכל הרכוש שנצבר בתקופת החיים המשותפת.

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.