מהן חמש השאלות הנפוצות בקשר לעריכת הסכם ממון?

עו"ד מרב רייכמן-שקד

איך אפשר לבטל הסכם ממון?

לפי ההלכה המשפטית, המקרים בהם ניתן לבטל הסכם ממון שאושר וקיבל תוקף של פסק דין הם נדירים ביותר. מי שמבקש לבטל את הסכם הממון מוטל עליו נטל הוכחה גבוה במיוחד להוכיח את הסיבות לביטול הסכם הממון.

התחתנו כדת משה וישראל ולא ערכנו הסכם ממון, מה המשמעות של זה?

במקרה כזה חל עליכם חוק יחסי ממון שמאזן את השיתוף ביניכם במועד הגירושין או במועד הפטירה חס וחלילה. כלומר, במקרה של גירושין או פטירה, זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית השווי של כלל נכסי בני הזוג (למעט חריגים מסוימים כמו למשל נכסים שהיו שייכים לאחד מבני הזוג ערב הנישואין).

אם לא הייתי מיוצגת על ידי עו"ד בעת החתימה על הסכם הממון, האם אני יכולה לבטל בקלות יותר את ההסכם?

יש כלל ידוע שמי שחותם על מסמך משפטי, רואים אותו כמי שהבין והסכים לתוכן שלו, במיוחד כשהמסמך המשפטי נוגע לרכוש שלו ולכן קשה יהיה לקבל את הטענה שלא היה מיוצג בעת החתימה על ההסכם ולכן צריך לבטל אותו.

למה צריך לאשר את ההסכם בפני בית משפט?

אישור של הסכם הממון בפני בית משפט נועד להבטיח את גמירות הדעת של הצדדים ולוודא כי ההסכם נערך מתוך רצון חופשי, ללא לחץ או כפייה או השפעה בלתי הוגנת ולאחר שבית המשפט וידא כי הצדדים הבינו בדיוק את משמעות ההסכם ותוצאותיו האפשריות.

האם עו"ד יכול לייצג את שני הצדדים לצורך עריכת הסכם ממון?

כן, אך חשוב מאוד לשים לב לנסיבות הספציפיות של כל זוג. כאשר בני זוג פונים ביחד לעו"ד ומציגים את ההסכמות ביניהם לצורך עריכת הסכם הממון ואין מדובר בפערים משמעותיים בין הצדדים, וכל אחד מבני הזוג מעביר לעו"ד את השינויים והתיקונים שלו, אין מניעה שעו"ד אחד ייצג את שני הצדדים.

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.