מהי מעורבות פסולה של נהנה בעריכת צוואה?

פעמים רבות פונים למשרדנו נהנים עתידיים בצוואות ומבקשים להתעניין בעריכת צוואה להוריהם או קרובי משפחה מבוגרים אחרים. אותם הנהנים בד"כ אינם מודעים לכך כי אסור שתהיה להם מעורבות מכל מין וסוג שהוא שכן הדבר יכול להוביל לפסלות צוואה.

ברצוננו לסקור בפניכם בקצרה אלו פעולות עשויות להיחשב ע"י בימ"ש, כאלו אשר יכולות להוות מעורבות פסולה בעריכת צוואה, ועלולות להוביל לפסילתה של הצוואה במיוחד כאשר הן מצטברות:

1. פנייה לעו"ד ע"י הנהנה על מנת שיערוך למצווה את הצוואה.

2. תשלום ע"י הנהנה בעבור עריכת הצוואה לעו"ד.

3. הסעה של המצווה למשרד עו"ד לצורך עריכת הצוואה.

4. טיפול ע"י הנהנה בזימון מומחה רפואי לצורך עריכת הצוואה.

5. תשלום שכרו של המומחה הרפואי ע"י הנהנה.

6. הסתרת קיום הצוואה מבני המשפחה האחרים.

7. הסתרה של העברות כספים שבוצעו מהמצווה לנהנה.

8. מצב רפואי קשה של המצווה מבחינה פיזית ו/או רגשית.

יש לציין שכל אחד מהגורמים הנ"ל בפני עצמו אולי לא יכול לבדו להוביל לכדי מסקנה כי נהנה נטל חלק בעריכת צוואתו של המצווה, אולם כאשר הגורמים הנ"ל הופכים להיות מצטברים עולה תמונה שעשויה להוביל לפסילת הצוואה בבימ"ש.

על כן, חשוב מאוד לדעת , להיזהר ולהקפיד שלא לפגום בכשרותה של הצוואה ע"י התנהגות שיכולה להוביל לפסילתה, וכי לצורך עריכת צוואה על המצווה בעצמו לפנות למשרד עו"ד שהכנת צוואות הינה בתחום עיסוקו המרכזי והקבוע, וזאת על מנת להבטיח ניסיון ומיומנות גבוהים בהכנת צוואות אשר בעתיד יהיה קשה לכל טוען להתנגד להן.

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.