ביהמ"ש למשפחה: ניתן במקרים מיוחדים לחזור מהתחייבות שקיבלה תוקף של פס"ד

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים קבע שאין לחייב אישה בתוצאות להפרת חוזה בו התחייבה לקנות את חלקו של בעלה בדירת המגורים, מהטעם שהחוזה סוכל.

במסגרת הליכי גירושין ואיזון משאבים בין בני זוג, התחייבה האישה לקנות את חלקו של בעלה בדירת המגורים המשותפת. התחייבותה של האישה קיבלה תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים.

1010האישה התחייבה לקנות את הדירה בהסתמך על דברי משפחתה כי יעזרו לה במימון הרכישה.

לאחר ההתחייבות, שוחחה האישה בשנית עם בני משפחתה שחזרו בהם מהבטחתם והסבירו לה שאין ביכולתם לסייע לה. האישה הודיעה באופן מיידי לבעל ולבית המשפט על כך שלא יכולה לעמוד בהתחייבותה.

הבעל דרש כי האישה תבצע את ההסכם ולחילופין, כי הדירה תימכר בשוק החופשי אך שהוא יקבל בכל מקרה סכום של 90,000 $, הסכום שהאישה התחייבה לשלם לו.

האישה טענה באמצעות עו"ד אירית רייכמן לסיכול החוזה (לפי ס' 18 לחוק החוזים) עקב נסיגת המשפחה מהבטחתם.

בית המשפט קבע כי בנסיבות אלה, קשה היה לאישה לצפות את חזרתה של המשפחה מהבטחתה וכי אין לדרוש מהאישה לנהל הליכים משפטיים נגד משפחתה בנסיבות אלה.

כמו כן, קובע בית המשפט כי ספק אם הבעל נוהג בתום לב בנסיבות העניין, הן מכיוון שידע שהמחיר שהדירה תימכר בו בשוק יהיה נמוך יותר מהסכום אשר דרש והן מכיוון שלמעשה לא נגרם לו כל נזק.

לאור כל הטעמים הנ"ל קיבל בית המשפט את עמדת בא כוחה של האישה, עו"ד רייכמן, כי אירע אירוע של סיכול ומשכך פטר את האישה מהחובה לקיים את ההסכם וכן מכל חיוב שהוא כלפי הבעל.

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.