מהי החשיבות במינוי אפוטרופוס לדין?

במקרים רבים, מינוי אפוטרופוס לדין בהליך משפטי מסייע לביהמ"ש ומאפשר לחסוי ייצוג אמתי ומותאם. לחצו להמשך קריאת הכתבה.

במקרים רבים, מינוי אפוטרופוס לדין בהליך משפטי מסייע לביהמ"ש ומאפשר לחסוי ייצוג אמתי ומותאם.

בפסק דין שניתן בבית המשפט לענייני משפחה על ידי השופטת אספרנצה אלון, דנה השופטת במקרה של חסוי גרוש כבן 61, שבעקבות שקיעתו בהימורים נותקו קשריו עם שלושת ילדיו. מזה שנים הוא מתגורר בהוסטל ובשל אירוע מוחי שעבר סובל מפגיעה מוחית רחבה.

1010לחסוי מונתה עמותה כאפוטרופוס על גופו ורכושו אך מתסקיר שירותי הרווחה עלתה תמונת מצב עגומה לפיה נציגי האגודה לא הכירו את החסוי באופן אישי, לא טיפלו בענייניו הכלכליים כראוי, גרמו לו לאובדן כספי ואף מנעו ממנו באופן תמוהה השתתפות בפעילויות דיירי ההוסטל.

לפי חוק הכשרות המשפטית ותקנות סדר הדין האזרחי ראשי בית המשפט למנות לחסוי אפוטרופוס לדין אשר ייצגו בהליכים בבית המשפט ואכן כך עשה בית המשפט לענייני משפחה בחיפה במקרה הנידון. לחסוי מונה עו"ד כאפוטרופוס לצורך ההליכים בדבר העמותה ובעקבות מעורבותו במקרה הגיע בית המשפט לענייני משפחה למסקנה כי אין להעניק לעמותה מינוי קבוע וכי ראוי שהתנהלותה תיבחן אחת לחצי שנה במהלך שלוש שנים.

מדוע חשוב למנות אפוטרופוס לדין?

מינוי אפוטרופוס לדין הינו כלי משפטי יעיל וחשוב שמבטיח את שמיעת קולו של האדם באופן בהיר ומרכזי ובמיוחד בדיון בעניינו של חסוי המתקשה לבטא את עצמו. המינוי מבטיח ייצוג והשתתפות אמתית לחסוי בהליך, הוא מאפשר הצגת תמונה מאוזנת ורחבה יותר לבית המשפט בה האדם הוא במוקד, והוא מקל על בית המשפט לפעול לחקר ואיסוף הנתונים שלאורם ניתן יהיה לבחון את שיקול הדעת של הגורמים המקצועיים, את האינטרסים של בני המשפחה ואת מכלול החלופות.

בקשה למינוי אפוטרופוס לדין יכולה להיות מוגשת לא רק על ידי היועמ"ש אלא גם על ידי קרוב משפחה. בהליכים בעניין חסוי, ובעניין כשרות משפטית בפרט, ישנה סבירות שבני המשפחה עצמם הם בעלי עניין ובמקרים מסוימים נראה שיש יותר מקום לאיש מקצוע חיצוני לביצוע התפקיד כדי להביא את האינטרסים של החסוי לידי ביטוי בצורה המיטבית.

קרוב משפחה שחושש לפגיעה באינטרסים של חסוי יכול בהחלט לעשות שימוש חשוב בכלי זה. על ידי מינוי אפוטרופוס לדין ניתן להבטיח את ייצוג האינטרסים של החסוי ללא חשש מניגוד עניינים של קרוב משפחה אחר, של עמותה שהתמנתה על גופו או רכושו של החסוי או של גורמים אחרים.

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.