חיוב בעל שבגד באשתו בתשלום כתובה בסך של מיליון דולר

לאור פס"ד תקדימי שניתן על ידי בית הדין הרבני בחיפה ניתן לחייב בעל שבגד באשתו בתשלום כתובה בסכום של מיליון דולר. לחצו להמשך קריאת הכתבה.

עו"ד אירית רייכמן, בעלת משרד עו"ד אשר מתמחה בדיני משפחה, מגשרת ונוטריון מדגישה כי לאור פס"ד תקדימי שניתן על ידי בית הדין הרבני בחיפה ניתן לחייב בעל שבגד באשתו בתשלום כתובה בסכום של מיליון דולר.

עו"ד אירית רייכמן מוסרת כי בפס"ד התקדימי האישה תבעה את כתובתה בסך של מיליון דולר וזאת בגין עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לה ולמשפחתה כתוצאה מבגידתו של הבעל והעובדה שעבר לגור עם אישה אחרת. הבעל טען כי אומנם בכתובה מופיע סכום של מיליון דולר אך ברור לכל כי מדובר בסכום מוגזם ובמידה ויחויב בתשלום כתובתה, לא יעלה הסכום על סך של 120,000 ₪ כפי שקבע בית הדין הרבני הגדול.

1007עו"ד אירית רייכמן מוסיפה כי הרב גמזו, אשר שימש כדעת רוב עמד על משמעותה של הכתובה אשר נהוג לחשוב כי מדובר באסמכתא בלבד שאינה מחייבת. הרב גמזו פסק כי גם אם הבעל התחייב בכתובתה מיליון דולר, אף שזה סכום מוגזם, מ"מ אם בגירושין הבעל אשם והוא גרם לאשה נזק רפואי ונפשי בסך מיליון דולר, אז חל החיוב ואינו אסמכתא.

יחד עם זאת, עו"ד אירית רייכמן מציינת כי הרב גמזו הדגיש כי חיוב הכתובה הוא בכל אופן בין אם יגרם לאשה נזק ובין שלא יגרם לאשה נזק, ובאופן שלא יגרם לאשה נזק אזי הסכום הזה הוא אסמכתא.

עו"ד אירית רייכמן מוסרת כי בפס"ד הרב גמזו עמד על הסוגיה האם יש לראות בסכום שנכתב בכתובה כגוזמא ובמצב דברים זה ייתכן ולא חלה התחייבות כלל ואין הוא חייב לשלם או לחילופין נגרם נזק רב והפסד גדול לאשה ולכן לא מדובר בגוזמא והוא חייב לשלם.

לסיכום, עו"ד אירית רייכמן מציינת כי בית הדין חייב את הבעל לשלם לאשה את סכום כתובתה על סך של מיליון דולר.

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.