ההמלצה לכל זוג צעיר: לחתום על הסכם קדם נישואין

כל זוג צעיר העומד להינשא כדת משה וישראל - מומלץ לחתום על הסכם קדם נישואין וזאת דווקא כדי לשמר את הנישואין. לחצו להמשך קריאת הכתבה.

עו"ד אירית רייכמן ממליצה לכל זוג צעיר העומד להינשא כדת משה וישראל לחתום על הסכם קדם נישואין וזאת דווקא כדי לשמר את הנישואין. הסכם זה יכול להיות קצר בן עמוד אחד בלבד ובו מדגישים בלבד את העובדה שכל צד יכול לבקש מהצד השני להתגרש מבן זוגו ובן הזוג מתחייב להסכים בכל שלב ללא כל עיכובים.

לדעתה של עורכת דין אירית רייכמן הדרך לעשות זאת היא לקבוע בהסכם סנקציה כלכלית כלפי בן הזוג המסרב ליתן או לקבל גט. הסנקציה בדבר תשלום מזונות מוגדלים מרוקנת מתוכן את היכולת של בן הזוג הסרבן להיות זה שמפעיל את הלחץ הכלכלי והאישי, ובמקום זאת הופכת אותו להיות הצד שעליו מופעל הלחץ כלכלי. הרעיון העומד בבסיס התשלום של המזונות המוגדלים הינו כי צד הרוצה להתגרש ייתן הודעה מסודרת על כך לצד השני , ולאחר תקופה מסוימת מיום מתן ההודעה , כפי שיקבעו הצדדים בהסכם, יהא חייב הצד שקיבל את ההודעה ליתן או לקבל גט ולא ישלם מזונות מוגדלים מדי חודש בחודשו עד שיסכים ליתן או לקבל גט מרצונו החופשי.

1005קיימת חשיבות רבה לדעתה של עורכת דין אירית רייכמן כי במידה ואחד מבני הזוג בעל רכוש רב והוא מעוניין להבטיח את הרכוש שצבר לפני הנישואין, לציין בהסכם קדם נישואין את פירוט הרכוש שכל אחד מהצדדים צבר לפני הנישואין ולקבוע שכל רכוש שכל אחד מהצדדים הביא עמו לנישואין יישאר בבעלותו גם בתקופת הנישואין .

כמובן שעו"ד אירית רייכמן ממליצה לציין בהסכם קדם הנישואין כי לפני כל הליך של גירושין , הצדדים יפנו לטיפול זוגי .במקרה הזה מומלץ להגביל את תקופת הטיפול הזוגי למספר פגישות ספורות אשר יבהירו לצדדים לאן פניהם מועדות. יש לזכור כי הצלחתו של טיפול זוגי תלויה בראש ובראשונה בנכונות כנה ואמיתית של שני הצדדים להמשיך בחיים משותפים ולגשר על הקשיים המחלוקות והפערים.
בשלב הבא חשוב לדעתה של עו"ד אירית רייכמן לציין בהסכם פניה להליך גישור לפני כל ההליכים המשפטיים.

הרעיון הוא להחליט על תקופת זמן מוגבלת בה ינסו הצדדים להגיע להסכמות בעזרת מגשר המוסכם על שני הצדדים. יש להגביל מראש את הליך הגישור, רצוי בפרק זמן של 2-3 חודשים , אשר תאלץ את שני הצדדים לשבת אל שולחן המו"מ , ולא תאפשר לצד אחד לנצל את רצונו של הצד השני לסיים מהר את הליך הגירושין ולמשוך את הליך הגישור על פני תקופת זמן ארוכה. בנוסף הליך הגישור מסייע לצדדים לסיים את הנישואים בדרך יפה ומכובדת ללא התדיינויות משפטיות כואבות אשר גובות זמן יקר ועלות כספית גבוהה יותר.

לפי חוק יחסי ממון הסכם קדם נישואין אשר נחתם לפני הנישואים ניתן לאשר, אצל רושם נישואין נוטריון או בבית משפט למשפחה ובכך ליתן לו תוקף משפטי . במידה וההסכם נחתם לאחר הנישואים רק בית משפט למשפחה או בית דין רבני מוסמך לאשר אותו ובכך ליתן לו תוקף משפטי. עורכת דין אירית רייכמן מדגישה כי הסכם שלא אושר לפני הנישואין על ידי נוטריון ואחרי הנישואין על ידי בית המשפט הינו חסר תוקף!

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.