10 טיפים חשובים בהליך גירושין

טיפים שחשוב להכיר בהליכי גירושין
  1. הבן וקבל את העובדה שאתם בהליך גירושין. כשאתם  צריכים להגיע להחלטה עליך לשים את הרגשות בצד –התייחס  להליך הגירושין באופן עיסקי וכיצד להגן על ילדיך ועליך .
  2. התייחס אליך כאל המנהל של הליך הגירושין . אתה זה שעושה את ההחלטות ואתה פועל כמו מנהל חברה. היה אתה שמנווט את ההליך בעזרת אנשי המקצוע כמו עורך דין שמומחה לדיני משפחה, רואה חשבון, אקטואר ופסיכולוג . יש לך את היכולת לעבור את התהליך.
  3. פנה לעורך דין מומחה בדיני משפחה –פנה לעורך דין שמומחה בדיני משפחה שכן חשוב לפנות לעורך דין שמופיע בבית  משפט למשפחה שהינו בית משפט מיוחד לנושא זה. ההלכות המשפטיות בדיני משפחה שונות מהלכות במשפט האזרחי, תקנות סדר הדין בדיני משפחה שונות מהתקנות בסדר דין רגיל ולכן דרושה מומחיות של עורך דין בתחום זה.
  4. ארגן את כל המסמכים בתיק מיוחד או בתיקיה במחשב שלך וכך תהיה לך אפשרות לתכנן מה הנך רוצה מהליך הגירושין שלך, כגון : חשבונות בנק,רשימת נכסים, הסכם עבודה, מניות, ביטוחים, הלוואות, תוכנית פנסיה, קופות גמל , קרנות השתלמות,כרטיסי אשראי, משכנתא וכד .
  5. שמור את התמונה הכוללת בפניך. מה אתה מעונין מהליך הגירושין, מה המטרה שלך, איך יראה העתיד שלך. כתוב לך את סדרי העדיפות,מה שלושת הדברים החשובים  לך בעתיד מהליך הגירושין. כגון : לעבור אזור מגורים, חינוך לילדים וכד'
  6. רכז את כל ההוצאות שלך  לחודש-הוצאות אחזקת הבית, הוצאות מזון, הוצאות בגוד, הוצאות רפואיות צרכים אישיים וכד. בדוק אלו הוצאות אתה יכול לחסוך. רשימת ההוצאות תעזור לך בניהול הליך הגירושין.
  7. רשום את השתלשלות חיי הנישואין -כולל לימודים, מקומות עבודה וערוך טיים ליין  לפי תאריך ולידו תיאור קצר של הארוע . הטיים ליין יעזור לכל אנשי המקצוע שעובדים אתך להחליט אלו תאריכים וארועים חשובים  להליך הגירושין.
  8. השמר מכך שבן זוגך יעקוב אחריךקנה טלפון חדש עם מספר חדש, מומלץ לקנות מחשב חדש, פתח כתובת מייל חדשה ועדיף עם חברה אחרת,פתח חשבון בנק חדש בבנק אחר, קנה תיבת דואר חדשה.
  9. המנע מהליכים בבית משפט-בתי המשפט עמוסים, עדיף להמנע מהליכים בבית משפט שכוללים הוצאות משפטיות רבות, בזבוז זמן יקר ועומס רגשי כבד.
  10. נסה משא ומתן או הליך גישור –עדיף לסיים את הליך הגירושין בעזרת משא ומתן בין שני עורכי הדין של הצדדים או הליך גישור באמצעות מגשר ניטרלי . הליך הגישור הינו קצר יותר, זול יותר ופחות מעורבות ריגשית .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

שיתוף:

פוסטים נוספים

יצירת קשר

נגישות

הרשמו לניוזלטר של אירית רייכמן ושות' - משרד עורכי דין

רוצים להתעדכן בפסקי דין חדשים ופרשנויות בתחום דיני המשפחה והגירושין? הירשמו לניוזלטר שלנו ותקבלו את כל החדשות ישירות למייל.